Robot verpakken

Robot verpakken

..... niet vanwege de "hype" maar bewezen nut, immers : HANDMATIG VERPAKKEN KOST GELD MAAR EEN VERKEERDE KEUZE KOST MEER!

Het handlen van naakte producten, primaire(consumenten) verpakkingen en omdozen (secundaire verpakkingen) met robots is niet van de laatste jaren, maar 25 jaar+ een gangbare manier van automatiseren. Aan welke variant u ook denkt Pick & Place / Portaal / servo Gantry -systemen of (industriële)robots; sferische robot(knik arm), delta(spider)robot, scara of collaborativerobots (co-bots) het is altijd een middel om efficiënt en tegen de laagste kosten te verpakken. En natuurlijk een Robot is niets zonder ogen (sensoren of vision/camera’s), zonder handen (grijper, vacuüm) en zonder “benen” (lees: product en doos transport), dit zien wij dus als één onlosmakelijk systeem.

De reden tot inzet van een Robot is alom bekend en zijn natuurlijk nog steeds van kracht; zwaar werk, repeterend werk, hoge snelheid en/of een slechte omgeving (kou,vocht,stof,…). Echter het ontbreken van voldoende, en betrouwbare, verpakkers/”handjes” is meer en meer een motivatie om te (robot)automatiseren. Vandaag de dag is de product productie steeds constanter en beter onder controle, minder verspilling, beter te sturen en dus betrouwbaarder te plannen. Een groot voordeel bij (geautomatiseerd)verpakken. Pack Improve is van mening dat het natuurlijk niet zo kan zijn dat juist DIE handeling er in potentie voor kan zorgen dat u niet tijdig en/of met de afgesproken kwaliteit kunt leveren wegens het ontbreken van "handjes".

Hoort u binnen uw organisatie of bent u zelf van mening; “we verpakken in zo veel verschillende primaire -en secundaire verpakkingen, elke retailer/winkel-formule heeft andere wensen en andere volumes. En ook de grootverbruik, horeca en “out of home” kanalen en de nieuwe formules hebben andere verpakkingsbehoeften en eenheden.” Dus bent u van mening: (End of line) Automatisering zit er voor ons niet in!. Dan helpt Pack Improve u graag bij het observeren, en metingen doen in uw productie, overleg met betrokkenen, analyseren en interpreteren van de data en het komen tot een conclusie, aanbeveling en een verpakkingsvisie.

Aan de hand van uw situatie en uw visie op uw toekomstig klantprofiel onderzoeken wij samen met u waar de kansen liggen maar ook waar de bedreigingen vandaan kunnen komen. Immers onze stelling is: HANDMATIG VERPAKKEN IS KOSTBAAR MAAR EEN VERKEERDE KEUZE  KOST MEER!